értékesítő varázsszavak
10 január 2015,
 0

Cégvezetőként hogyan motiváljam az üzletkötőimet? Hogyan buzdítsam, ösztönözzem, hogy hétről hétre termeljenek bevételt? Milyen eszközök állnak rendelkezésemre? Van valami tuti módszer? És ha igen, akkor mi az?

Az egyik, több tucat üzletkötővel dolgozó országos ingatlan és hitel iroda hálózat vezetője szegezte nekem ezeket a kérdéseket.

Nézzük át, járjuk körbe ezt a témát!

Alapvetés ugye, hogy a cégünknél csak megfelelő motivációval rendelkező, ambiciózus értékesítő kollégákkal dolgozunk – hiszen mi vettük fel ezeket az embereket! Még a legjobb pénzkereső automata – a salesesnek is lehet rossz napja! Igen, hiszen EMBER-ből van! Ilyenkor bizony jó, ha tudjuk, ismerjük, melyik emberünknek úgymond mi a „nyomógombja”, mi az az egy-két szó, gesztus, amivel lendíthetünk éppenséggel alábbhagyott munkakedvén. Ahhoz, hogy az adott pillanatban az emberünket a legjobb, leghatásosabb varázspálcával érintsük meg, bizony jó, ha tudjuk, mit is jelentenek azok a bizonyos kifejezések: motiváció, inspiráció, ambíció.

Motiváció, értékesítő nincs enélkül

Ez az, amikor legyőzöm magamban a belső ellenállást. Hétfő van, amikor ezeket a sorokat írom, az a bizonyos hétkezdés. Nagyon nem mindegy, hogyan kezdjük a napot, a munkahetet! Szakmai oldalon olvastam egy jópofa ötletet: keressük meg mi lesz a következő héten a hét szava! Minden kollegánknak más és más! Személyre szabottan, egyéni ösztönző szó! Például: Találkozom három új ügyféllel!

Inspiráció, ami továbblendít

Nincs belső ellenállásom, kedvem van hozzá, és szívesen, örömmel teszem a dolgomat. Mitől függ? Értékesítői vénám azt mondatja, hogy alapvetően attól, hogy szeretem, amit csinálok: a mindennapi találkozásokat az ügyfelekkel, vásárlóimmal, partnereimmel, hiszen minden találkozás adhat valami újabb információt, ami végső soron az üzlet megkötését előkészíti, a sikeres munkavégzést támogatja. Értékesítési vezetőként pedig hatást gyakorolni a kollegákra: azoknak a gondolatoknak, módszereknek az átadását, melyek például az üzletkötők önállóságát segítik.

„Profinak lenni azt jelenti, hogy csinálod azt amit szeretsz, akkor is amikor nincs kedved hozzá”
(Dr.Julius Erving amerikai kosárlabda játékos.)

Ambíció, az értékesítő egyik alapvető jellemzője

törekvés, buzgóság, igyekezet, meg akarom mutatni, hogy kiemelkedő a teljesítményem, én vagyok a legjobb!

Ha sikerül ezeket a pozitív jellemzőket beépíteni, feltámasztani és fokozni a kollégák munkája során, a szépen meglátszik majd az elért eredményeken. Bizonyára nyilvánvaló, hogy én pont ebben tudok segíteni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.


− három = 4